X

Sinterklaasgedichten maak je simpel, snel en origineel!

  • Ontvang 5 originele gedichten
  • Volledig gepersonaliseerd
  • In 2 minuten klaar!
Ga naar sinterklaasgedichten.net
Infoyo
Vragen en antwoorden
Zoek artikelen:

Enquete iPhone 4

Ontvang het laatste nieuws over "Huis, tuin en wonen" en maak kans op 1000 euro cash.
Laat nu je e-mailadres achter. Speel gratis mee.


Klant is koning

Venster sluiten

Maak een melding van dit artikel
Selecteer de motivatie van je melding:
Spam / reclame Misleidende of onduidelijke inhoud
Lage inhoudelijke kwaliteit Niet Nederlands
Erotische inhoud Artikel bestaat reeds op internet
Gokken / Illegale promotie Andere reden...

Omschrijf de motivatie van je melding:
Venster sluiten

Stuur dit artikel door
Je naam:
Je e-mailadres:
E-mailadres ontvanger:
Artikelscore
+1
  Goed artikel ( +1 )
  Slecht artikel ( 0 )
RSS van bernardo bernardo Auteur op infoyo sinds
03 November 2008


Bekijk het profiel van bernardo
Datum: 15-12-2008
Auteur: Bernardo
Helaas geldt dit credo niet voor iedere leverancier. Gelukkig zijn er nog de beschermingregels voor de consument. In dit artikel een aantal van die regels.

Beschermingregels voor consument

Beschermingregels voor consument Als consument heeft u bij een aankoop extra zekerheid door zogeheten beschermingsbepalingen. De belangrijkste op een rij:
  • Zaken die ongevraagd worden toegezonden, mogen door de ontvanger worden behouden.
  • Indien de zaak door de verkoper bij de koper wordt thuisbezorgd, gaat het risico bij de bezorging op de koper over (dus niet eerder).
  • Reclamemededelingen van de producent gelden in beginsel als mededelingen van de verkoper, de teleurgestelde koper kan zich dan ook op dergelijke mededelingen beroepen.
  • Slechts alleen indien herstel of vervanging onmogelijk is of niet van de verkoper kan worden gevergd, kan de koper geen herstel of vervanging eisen. In alle andere gevallen dus wel.
  • Indien de zaak niet aan de overeenkomst beantwoordt, kan de koper een beroep op ontbinding doen (zie hierna), tenzij de afwijking zo gering is dat ontbinding niet is gerechtvaardigd.
  • De koper kan niet worden verplicht om meer dan de helft van de koopprijs vůůr aflevering van de zaak te voldoen. Vanwege eventueel faillissementsgevaar aan te bevelen zo min mogelijk vooraf te betalen.
  • Indien de verkoper naderhand de prijs verhoogt, heeft de koper het recht om de overeenkomst te ontbinden.

Ontbinding van de koopovereenkomst

Ga niet te snel over tot ontbinding van de koopovereenkomst of met een procedure voor de rechter om ontbinding te eisen. Ontbinding moet redelijk zijn ťn probeer er eerst in goed overleg met de leverancier uit te komen.

Wanneer kunt u de koopovereenkomst beŽindigen?
  • Als u de verkoper de tijd heeft gegeven om het product te repareren, een nieuw product te leveren en het probleem nog niet is opgelost.
  • Wanneer u het product een paar keer heeft laten repareren en het werkt nog steeds niet goed.
  • Als het product een grote fout heeft en de verkoper lost het probleem niet op. Dus bijvoorbeeld niet het ontbreken van een handgreep van een kastje van een keuken van 15.000 euro.
  • Als de verkoper binnen een bepaalde tijd het product niet kan of wil repareren (of een nieuw product wil leveren).
  • Schrijf de verkoper een aangetekende brief indien ťťn van bovenstaande situaties voorkomt. En vertel dat u de koopovereenkomst wilt ontbinden. U moet dan het product teruggeven en krijgt u geld terug.
  • Als dat niet lukt, zult u de rechter moeten inschakelen. Uiteraard zijn hier kosten aan verbonden.
  • Op Consuwijzer.nl is een voorbeeldbrief te vinden voor de ontbinding van een overeenkomst. Tevens meer informatie over uw rechten als consument.

Reacties op dit artikel
Normyo, 2009-02-16
( 0 )

Dank je wel voor dit mooie overzicht bernardo, jammer dat je vergeet aan te geven, dat de verkoper je wettelijke rechten niet mag beperken. Dus een verkoper die zwaait met de algemene voorwaarden heeft geen poot om op te staan, als die een beperking vormen van het wettelijke recht dat je hebt.

Goed ook, dat je er op wijst, dat je het eerst altijd moet proberen op te lossen. Hoewel veel winkeliers altijd van tevoren roepen, dat ze niets willen doen. Maar als je gewoon rustig op je strepen blijft staan, dan willen ze nog wel eens bijdraaien. En anders kun je altijd nog een consumenten programma proberen, die vinden dit soort problemen heerlijke televisie.
Plaats een reactie
Naam:
E-mailadres:

Reactie:

Auto en vervoer Computers en internet Dier en natuur Electronica Eten en drinken Financieel Hobby en vrije tijd Huis, tuin en wonen Kunst en cultuur Mens en gezondheid Mijn mening over... Muziek, Tv en films Samenleving en ontwikkeling School en studie Sport Vakantie en vermaak Wetenschap Zakelijk




      Home   -   Aanmelden   -   Top artikelen   -   Nieuwe artikelen   -   Sitemap   -   Help   -   Links   -   Privacy policy   -   Contact
Copyright © 2018 - Infoyo.nl